Lördag!

Hejhej:)

Idag är det lördag, Tjoho tänker dom flesta men inte för en trött ida som ska tillbringa tiden hemma dock med min kusin samuel och moster och man. Men vadå? Jag får vell se hur kul det blir. Mina förväntningar är inte speciellt höga.

ikväll är det alltså den eftertrakade melodifestivalen. Jag har vell inga stor förhoppningar sverige kommer ju sist i europa ändå.Fast en favorit har jag nog ändå skapat mej ( efter flera timmars lyssnade på youtube) . MIn favorit är carolin af ugglas. Hennes låt är KANON, Fast jag kan intre riktigt kolla på henne när hon gör sina rörelser. Fast det är ju låten som räknas.Jag såg en jätteintressant artikel i aftonbladet idag. Det hade vart en sifo-undersöknig om vem som skulle vinna och typ statistik om resultat. Dom som fikc flest " röster"  var carolin af ugglas och oprasångaren( namn?). Oprasångerns röster kom mest från pensionärer. Medans ugglas kom från alla typ 30-50 åringar, Det var ganska kul, för gissa vilken som var mest populära i min ålder!......E.M.D och Måns. Jag har inget emot dom, Dom sjunger bra allihopa och har starka låtar. Fast tjejer i min ålder röstar bara för utseendet. Det är lite tråkigt, det är så i alla musiktävlingar, Idol skulle heta= " jag är den kille/tjej som ser bäst ut-tävlinegn". Samma namn skulle melodifestivalen ha fast lite mer som det här= "  snygg och sjunger ganska bra tävlingen".  Jag ska sluta klaga nu, visst är utseendet viktig men INTE i en melodifestival! MELODI! LÅT! TEXT! SÅNG! det är iallfall det jag röstar på, MItt tips är Carolin af ugglas!
snälla snälla snälla snälla!



Imorrn är det vell ännu en seg dag som väntar, fast ett besök av en kompis eller nått sånt kommer nog finnas hoppas det iallfall. Ha det alla där ute, Bloggar kanske under kvällen kram


Kommentarer
Postat av: freja

tack berra ;DDDD

2009-03-23 @ 22:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0