SvKU

Jag tror på han där uppe, Jag tror på någonting, Jag vet inte. . .
Så brukar svaret på frågan: Tror du på gud?
I alla fall från en människa som aldrig riktigt funderat över frågan, själv
har jag ägnat ett ex antal timmar med att fundera på vad jag tror på? Utan att ens
behöva tänka länge så tror jag i alla fall på Gud!

Men från mina andra kompisar utanför kyrkan får jag ofta frågan " Tror du på allt?"
Jag tror absolut inte på allt i biblen, de som står i den är anpassat efter den tiden de levde
i, Vi lever på tvåtusentalet! :D De är nu och här, men samtidigt tror jag på mycket, annars
vill jag inte kalla mig troende. Men jag vet att min tro har hela tiden blivit starkare och starkare.
Det är så jag tror allas tro fungerar!

Varför skriver jag då om detta? Inte för att vissa tycker jag är alldeles för oseriös i min blogg utan
snarare för de är sånt här som intresserar mig! Våga vara kristen, De är inte många som vågar,
men gör som jag och VÅGA!


Denna organisation gör de så mycket enklare, Där får du tro hur du vill och vara vem du vill!
Det är vi som är kyrkans framtid, Därför Älskar JAg SVENSKA KYRKANS UNGA så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0