Det är inte lätt!

Ibland funderar jag över frågan Varför valde du tyska som ditt språk på samhäll ida?
Egentligen borde jag inte behöva läsa något extra språk alls, då jag har väldigt lätt
att blanda ihop tyska och engelska. Men men efter ha funderat blev de ändå tyska för min del,
Nu sitter jag här med tyskaprovet i min hand, En än gång så har jag insett att allt jag säger på tyska låter
som om de är en tysk krigsoldat. I höstat var jag i tyskland och då prata jag en mening tyska och det
var Ich Heisse ida! Kan knappt stava de ens. Nu har jag pluggat i ganska många timmar och
tror eller måste få G. Mer än så kan ingen som jag satsa på nu när min hjärna är proppfull av
massa andra onödig tonårsproblem, så som varför hårsprayen som jag köpte igår kosta 32,50 och inte 23.90 
som den annars har jag gjort!

Efter skolan idag fick det bli doktorn, eller röntgen faktiskt. Äntligen händer det något och
kanske med ett litet hopp kan de hitta något fel på min rygg som jag har ont i hela tiden. Jag hoppas
men är inte säkert att jag tror, den meninge passar väldigt bra in på mitt problem.
jag kan ibland bli trött på sjukvården, att komma till röntgen har variit en lång process.
Efter haft ont ett tag kom jag i alla fall iväg till vårdcentralen. Väl där skickades en remíss till röntgen.
Ingen tid ramla ner i brevlådan hos oss, Så mamma ringde och "tjatade" ltie. Helt plötsligt kommer det
fram att det har TAPPAT BORT MIN REMISS!
Den första tanken som slår mig är, Hur i jäklans namn tappar man bort en remiss? Är de möjligt nu i
datorns värld? Men tydligen. Den svävar nog i yttre space, Någonstan ingen vet var den är!
En ny remiss skickades såklar och tid fick jag!

Nu ska jag välja kläder inför imorgon, det blir nog något helt snygg med den nya frisyren.
sen blir det sova, läsa igenom all tyska en sista gång och alla ni där ut, be en tyst bön för mig!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0