Hemma från landet där man vill bo!

Nu är jag hemma från Taize, jag skulle vilja beskriva de för er men har så svårt för de. De är svår att beskriva Taize
Finner inte ord för hur bra de är för själ, tankar och kropp. Men kan i alla fall försöka beskriva resan ganska sakligt:
Vi åkte på lördag och efter 28 timmars bussresa kom vi tillslut fram på söndagen. Söndagen handlade om att sätta
upp tält och allmänt komma i ordning, Ja började redan här känna mig halvkrasslig och kanske skulle tagit de lungt men icke san icke. Vi gick på första aftonbönen och jag blev förälskad! :) Har aldrig upplevt något vackare och som D sa, - Ida log hela andakten!
Måndagen så hade vi sharingcroup (samtalsgrupp) Vi hade de varje dag hela veckan på förmiddagen och jobbade på eftermiddagen, Amanda C och jag jobbade i Köket på el abolid (eller något sånt) de är sjukstugan och där diskade vi och städade i köket.
Detta gjorde vi inprincip hela veckan, Sen bad man morgon middag och kväll, Prayer tillsammans med bröderna!
En dag då jag stod i matkön så hörde jag några killar säga så här (Brother är alltså brödernar=munkarna på stället):

Kille 1: Have you ever thought about beeing a brother?
Kille 2: No, becuse I cant sit on my knees for so long! .)

De var de roligaste på hela veckan, eller ja alla kvällarna då man hängde med masa folk var oxå underbart. Träffat folk från tyskland som ja har träffat när jag var med kyrkans i tyskland i Höstas! :) Amanda och jag njöt av veckan som avslutades med en korsmäassa och ljusmässa som var underbart!
Vi åkte hem på söndag och runt fem snåret var vi hemma i töreboda! .) De var skönt att komma hem men en dag kommer vi tillbaka, hoppas på ganska snart!


Detta är min sharingcroup! :) fyra holländare och fyra svenska, Gud vi hade
så himla roligt xD

Mina underbar tjejer eller i alla fall några av de! :)<3

JAG VILL SNART OCH SNABBT TBX; ska försöka att antingen ta mig till taizemötet i Oslo eller
rotterdam i höst dock ! :)

TAck till alla som gjorde den bäst, trots att jag var sjuk! Tack speciellt AManda och David!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0